استخدام در رستوران

 

ایج­ترین عناوین شغلی  ( استخدام  در رستوران )

تعداد کادر و پرسنل یک رستوران بر اساس وسعتی که دارد، می تواند متغیر باشد. تمامی مدیران این حوزه باید برای اداره بهتر رستوران لیستی از تمامی مشاغل مورد نیاز در آن را آماده کنند. برای استخدام در رستوران بهتراست بدانید که تمامی مشاغل آن در سه قسمت مهم و عمده تقسیم بندی می شوند:

  1. مدیران بخش های مختلف
  2. کارکنان پشت رستوران
  3. کارکنان جلوی رستوران

کارکنان جلوی رستوران

این کارکنان در موقعیتی فعالیت دارند که درارتباط کاملا مستقیم با مشتری بوده به نحوی به عنوان شغلی در صحنه محسوب می شود. برای مثال گارسون، مدیریت سالن، صندوق دار از این دسته محسوب می شوند.

کارکنان پشت رستوران

معمولا اینخده در اتباط مستقیم با مشتری قرار ندارند و پشت صحنه مشغول فعالیت هایی از جمله پخت غذا می باشند.

مدیریت

اکثر مدیران هتل برای اداره بهتر رستوران دائما در قسمت های مختلف رستوران در حال رفت و آمد و هدایت جریان کار هستند. مدیر کل به همراه شیفت و دستیار از این وظایف برخودار می باشند. البته قسمتی هم برای مدریت بخش مالی در نظر گرفته خواهد شد.

دستیار مدیر کل

یکی از مهم ترین بخش های مدیریتی در رستوران مربوط به دستیار مدیر کل،  وظیف دارد کارهایی که مدیر اصلی رستوران زمان انجامشان را ندارد، کنترل و رهبری کند. وظایف مهم دستیار مدیرکل در زیر به طور مختصر ارائه شده است:

  1. دارابودن تجربه چهار تا شش ساله
  2. گذارندن مهارت های مربوط به روابط عمومی و تربیت نیروی کار
  3. سازمان دهی به صورت اصولی

سرآشپز

معمولا منوی روزانه رستوران ها توسط سرآشپز تعیین می شوند، دستورات لازم برای پخت و لیست کردن مواد اولیه و سامان دهی کارکنانی که در آشپزخانه مشغول خدمت هستند، از وظایف مهم سرآشپز محسوب می شود.

گارسون

گارسون های یک روستوران تعامل بیشتری با مشتریان داشته و راهنمای آن ها در سفارش غذا محسوب می شوند.

از مهارت هایی که یک گارسون باید داشته باشد، داشتن روابط عمومی بالا به همراه ظاهری تمیز و متناسب با رستوران است. گارسون ها همچنین باید توانایی بالایی در سرو غذا برای مشتری داشته باشند.

مسئول میز

کنترل و کارهای مربوط به نظافت میزهای رشتوران توسط این افراد سامان دهی خواهد شد. این مسئل باید دقت بالایی هنگام خالی شدن میز ها و رزرو آن برای مشتریانبعدی داشته باشد.

صندوق دار

صندوق دار باید فردی باشد که از دقت بالایی برخودار بودهو با مشتری کاملا با ادبانه برخورد نماید، معمولا این افراد باید به حساب و کتاب های هر میز آگاهی داشته در عین سرعت عمل بالا از ظرافت بالایی برخودار باشد. همچنین اشخاصی که این شغل را می پذیرند باید از سواد بالایی بهره مند باشند

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی