انواع ارتودنسی در کودکان

 یکی از نکات اساسی  در دندانپزشکی دوره کودکی، این است که با کودکان رفتار درستی شود و فضا برای آن ها ارامش داشته باشد تا باعث استرس کوکان نگردد.



ارتودنسی در کودکان نباید فضا به گونه ای باشد تا کودک اتر بگیرد و روند ارتودنسی دندان به اختلال یوفتد و باید با کودک به نحوب برخورد شود تا محیط به خوبی برای او تجسم خوبی از انجام ارتودنسی در ذهن  او شکل بگیرد. مزیت ارتودنسی دندان در این است که رد کودکی نیز به خوبی انحام می شود. عدم همکاری والدین باعث استرس آن ها هنگام انجام درمان خواهد شد. باعث می شود تا کودک تجربه بدی از ارتودنسی داشته باشد. برخورد پزشک نیز باید به گونه ای باشد تا کودک احساس ناراحتی و استرس نکند.



در ارتودنسی دندان سپیدنت راه های مختلفی برای انجام این ردمان وجود دارد. اولین مرحله این است تا آموزش های لازم برای رعایت بهداشت و مراقبت از ارتودنسی به کودکان داده شود. 

در کنار آموزش های بالا باید ارتودنسی در کودکان به نحوی باشد تا در زمینه تغذیه این عمل به درتی امکان پذیر بوده و توصیه های لازم ااده شوند و تا از این مشکلات احتمالی جلوگیری شود. قبل از ارتودنسی سپیدنت معمولا پوسیدگی هایی که روی بافت دندانوجود دارند، از بین خواهند رفت. قبل از ارتودنسی حتما باید عمل پاکسازی با استفاده از تکنیک هایی انجام شود.  معمولا از دندان ارزیابی هایی برای سنجش بیماری های مرتبط با لثه انجام می شود تا به طور کامل این ارزیابی ها به خوبی جوا بدهد. ارتودنسی در کودکان باید با تکنیک های خاص خود انجام شود تا از بروز مشکلات جدی به شدت جلوگیری شده و از آن پرهیز شود. باید توصیه از طرف والدین نیز به کودکان داده شود تا در ارتودنسی نترسند و آرامش خود را به خوبی حفظ کنند تا دچار استرس نشوند.



ارتودنسی دندان از درمان هاست ایت ککه ریشه در زیبا شناختی داشته و از درمان های بسیار خوب برای رفع ناهنجاری های دندانی است. باید رویش دندان ها به گونه ای باشد تا عمل تراز به بهترین شکل انجام شود.مال اکولوژن به شکل صحیح انجام گیرد تا به بهترین شکل دندان های فرد ارتودنسی کردن به خوبی شکل بگیرد.  باید قبل از ارتودنسی سپیدنت به خوبی دکتر تمامی ناهنجاری های موجود در دندان های شما را به خوبی ارزیایبی کند تا از آن ها باخبر شود بعد از ایولن معاینه از دندان ها فرایند ارتودنسی دندان شروع خواهد شد. اگر بیمار دوست نداشته باشد از بریس های ارتودنسی استفادهکند، بهتر است از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم.


ارتودنسی همانطور که آگاه هستیم با استفاده از روش های متحرک و ثابت انجام خواهد گرفت . معمولا در زیر اساره می شود که کدام یک در ارتودنسی در کودکان مفید خواهد بوددر اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. اولین عامل این است که کودک انگشت های خود را می مکد و از این طریق از رشد دندان هایش جلوگیری می کند. دومین مورد این است که از پستانک در هنگام نوزاید زیادی استفاده شده است. ممکن است ب زیادی از دندان های طبعیعی خود بیهوده استفاده کرده و افتاده باشد. در برخی از کودکان نیز ارتودسی می تواند رد اثر ناهنجاری هایی در اثر ژنتیکی اتفاق افاتاده است. 


نشانه هایی از رشد دندان ها جلوگیری می کنند که این خوب نیست و باید به جد از آن پرهیز گردد تا از بروز ناهنجاری ها جلوگیری به عمل آد.  در صورت مشاهده هر گونه عارضه ای بهتر است به ارتودنتیست مراجهعه کمنید تا بهترین مشاوره را به شما ردهد.  ارتودنتیست تجربه بالایی دراین زمینته خواهد داشت و به شما می تهد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی