کامپوزیت دندان آلمانی

 خیلی معدود کشورهایی هستند که در زمینه تولیدات کامپوزیت ونیر دندان فعالیت دارند. کشورهایی چون ژاپن، آمریکا و آلمان از این کشورها محسوب می شوند که باید گفت هزینه ونیر کامپوزیت آلمانی بیشتر از سایر کشورها است. در زیر به کامپوزیت دندان آلمانی خواهیم پرداخت این کشور کامپوزیت های ونیر نانو تولید می کند که دارای کیفیت بالایی است و برای همین گرانتر است. معمولا کامپوزیت های آلمانی چون کیفیت بالایی دارند، قیمت آن ها نیز بالاتر از بقیه کشورهای دنیا است. 

مزیت لمینت سرامیکی دندان اینجاست که در لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین دندان های فرد صیقل یا تراش داده خواهند شد. مزایای کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت های سرامیکی بیشتر است.  چون در کامپوزیت عمل برداشت انجام نمی گیرد. اگر هم فردی بخواهد برداشت کند، امکان پذیر است و مانند لمینت غیر ممکن نیست  عیب لمینت سرامیکی اینجاست که دراین فرایند مینای دندان نازک می شود و این باعث عوارض های مختلفی خواهد شد. کامپوزیت های المانی طول عنر بیشتر و زیادی نسبت به دیگر مارک های کامپوزیت دارند.

کامپوزیت داینامیک

از انواع کامپوزیت ونیر آلمانی می توان به نوع داینامیک آن اشاره کرد که دارای مزیت عای ویژه ای برای بیماران است. این نوع کامپوزیت از کاوزیت های هیبریدی سطح یک به شمار می روند. درمان کامپوزیت های هیبریدی با سذعت بالایی انجام پذیر است. معمولا برای دندان های خلفی و همچنین دندان های قدامی مورد استفاده قرار کمی گرند. ویژگی های کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت های سرامیکی بیشتر بیستر است. معمولا در کامپوزیت داینامسک از فرمول هایی استفاده کدنکه قدرت چسبندگی دارند.

همچنین کامپوزیت های داینامی در برارب ترمیمی که بیمار برای از بین بردن ترک های موضعی استفاده می کند مناسب است. معمولا تکنیک کامپوزیت ونیر نسبت به سایر کامپوزیت ها ساده تر و روان تر است.  همچنین میزان پولیش پیذیری در کامپوزیت های ونیر داینامیک بهتر است. برای پوشاندن تمامی حفره های دندان مناسل بوده به طوریکه بعد از کاشت دارای یکنواختی عالی است.

کامپوزیت داینامیک فلو

مواد ونیر کامپوزیتی به گونه ای سات که دارای قابلیت ترمیم شوندگی بالایی است. یهین در هنگام پیوند ترمیم خبی از نظر زیست بومی روی دندان های بیمار ایجاد می کند. چسب این نوع کامپوزیت به گونه ای است که با دندان پیوند خوبی از نظر شیمایی ایجاد می کند.  معمولا فرق کامپوزیت دندان آلمانی دارای ماندگاری بالاتری نسبت به برند های دیگر دندانی است. این کامپوزیت همچنین دارای پوسته های شفافی از ونیر دندان کامپوزیتی است بلاکه زول عمر این نوع کامپوزیت را بالا برده است. تغییر رنگ دراین نوع کامپوزیت دندان به کمی اتفاق می افتد. این کامپوزیت به خوبی در برابر لکه های موجود روی دندان که ایجاد خواهند گردیدید مقاومت خوبی دارند. این نوع کامپوزیت ونیر دندان  ها در برابر اشتهلاک ناسی از سایندگی پلاک های دندانی مناسب هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی