انتخاب رنگ لمینت و کامپوزیت

 قیمت لمینت سرامیکی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. یکی از این دلایل میزان ناهنجاری است که در دندان های بیماران وجود دارد.  همانطور که در مطالب پیشین گفته شد، لمینت سرامیکی با استفاده از روش های مختلفی انجام می پذیرد. یکی از آن ها ونیر پرسلن و دیگری لمینت سرامیکی و کامپوزیتی است. در اینجا به لمینت های کریستالی خواهیم پرداخت که دارای مزیت های خاص خود است. نسل جدید لمینت سرامیکی طبیعی ، لمینت های کریستالی بوده که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.  دارای کاربردهای گستردهای  در علم دندانپزشکی هستند.

لمینت های کریستالی دارای ضخامت کمتری نسبت به ونیر پرسلن هستند. بین 0.2 تا 0.6 این مقدار تخمین زده شده است. این ضخامت باعث شده است تا با قرارگیری روی دندان ها کاملا حالت طبیعی داشته باشند و مصنوعی به نظر نرسند. همچنین نصب ونیر های کریستالی راحت تر از انواع لمینت سرامیکی قابل انجام بوده و یکی از مزیت های ویژه این نوع ازلمینت ها به شمار می روند.

نصب لمینت های کریستالی راحت از ونیر پرسلن صورت می گیرد. این ویژگی هم از مزیت های ویژه این نوع روش محسوب می شود. معمولا برای نصب از چسب های مخصوصی استفاده می شود.  لمینت موقت دندان که دارای کاربردهای وسیعی هستند. نصب این لمینت سرامیکی و کامپوزیتی  روی دندان نیازی به تراشیدن دندان های بیماران نیز نیست. روکش های کریستالی هنگامی که روی دندان های طبیعی قرار می گیرند، شباهت زیادی به دندان های طبیعی افراد دارند. استحکام بالای این دندان ها بالا بوده و مقاومت برابر به 15 تا 25 سال دارند.



انواع کآن ها مپوزیت ونیر به نوع رنگ و جنسشان بستگی دارد. رنگ بلیچ از زیباترین و با کیفیت ترین رنگ های ونیر در علم دندانپزشکی محسوب می شود که طرفداران زیادی پیدا کرده است. بلیچ ها رنگی بسیار شبیه رنگ های دندان داشته و دارای مقاومت بالایی هستند.  قبل از نصب ونیر کامپوزیت بهتر است با کاربرد ونیر کامپوزیت آشنایی پیدا کنید. قبل از نصب هر نوع روکشی بهتر است بهتر است رنگ آن ها با مشورت دندانپزشک تعیین شود. مضرات لمینت  هر گونه عجله در انتهاب رنگ کامپوزیت سبب می شود تا تا تثیرهایی منفی بر لبخند زیدن داشته باشد و اعتماد به نفس از فرد سلب گردد. برای آشنایی با فرق ونیر با کامپوزیت ادامه مطالب را مطالعه فرمایید.


افرادی که رنگ پوست آن ها روشن نیست، بهتر است از درجه و سایه های روشن  برای قیمت کامپوزیت ونیر استفاده کنند. هرچه کنتراستی که روی دندان های فرد ایجاد می شود، بیشتر باشد، بهتر است تا از رنگ های درخشنده تری استفاده کنیم. توصیه پزشکان نیز در این رابطه همین مورد است.

برای سایه های روشن بهتر است از روکش های کرستالی استفاده شود. افرادی که پوسن روشن دارند، بهتر است که برای روکش های لمینت و کامپوزیت ونیر سپیدنت از رنگ های مات استفاده کنند. با این کار کنتراست زیادی برای فرد ایجاد نمی شود.  بهتر است رنگ روشنی که استفاده می شود باید به رنگ های مات نزدیک تر باشد.

البته رنگ چشم ها در انتخاب رنگ روکش های لمینت موثر هستند. حتما باید رنگی که برای کامپوزیت استفاده می کنید، از سفیدی چشم شما بیشتر نشود. معمولا این حالتی مصنوعی برای چشم ها ایجاد خواهد کرد. بهتر است تا بای یک ارتودنتیست خوب در این زمینه مشاوره کنید تا در انتخاب رنگ به شما کمک کنید. با خواندن این مقاله به خوبی درباره اثرات رنگ لمینت و کامپوزیت آگاهی پیدا می کنید. امیدواریم مقاله خوبی برای شما عزیزان نگارش کرده باشیم. مفتخریم میزبان شما عزیزان باشیم.

.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی