نکات مراقبتی از کامپوزیت و لمینت

 از آجیل هم برای حفظ روکش های لمینت سرامیکی سپیدنت بهتر است از آن ها استفاده نکنید. شکستن این مواد غذایی سفت به ونیر کامپوزیت آسیب جدی خواهد زد.

باید در مصرف مواد غذایی نیز تعادل را رعایت کرد، چراکه استفاده زیا باعث پوسیدگی دندان ها خواهد شد. یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت کامپوزیت ونیر همین مورد است.

علاوه بر نوشابه نوشیدنی های دیگری که رنگی هستند ممکن است به رنگ و بافت دندان ها آسیب بزنند. مانند قهوه و چای که در طول روز زیاد استفاده می شوند. همچنین باید از دخانیات پرهیز کرد چرا که باعث عوارض کامپوزیت ونیر خواهد شد. برای آشنایی با دندانپزشکی در صادقیه می توانید از طریق سایت ما اقدام فرمایید. برای مراقبت بیشتر توصیه می شود از دهان شوی های استاندارد استفاده کنید.  


برخی از نوشیدنی ها در روز به لمینت سرامیکی و کامپوزیتی ممکن است آسیب بزنند. برای مثال ممکن است در طول روز از نوشابه های مشکی یا زرد استفاده کرده باشید. بعد از لمیت کردن دستورالعمل هایی از جانب پزشک به شما توصیه خواهد شد. برای مثال ممکن است دکتر به شما برنامه غذایی مدون بدهد.  



برای ترمیم کامپوزیت بهتر است که از نوشیدنی های رنگی استفاده نکنید.  می توان به عنوان مثال گفت که کاربرد ونیر کامپوزیت فقط به استفاده از نشاسته محدود نمی شود. برای مثال از خوراکی هایی چون نان و سیب زمینی باید پرهیز لازم را کرد تا دچار عوارض های جانبی نشوید.



برای انتخاب رنگ روکش لمینت که در قیمت کامپوزیت ونیر موثر است، باید با دکتر دندانپزک خود مشورت کنید تا او بهترین گزینه ها در اختیار شما قرار دهد. با توجه به رنگ طبیعی دندان های شما از انواع کامپوزیت ونیر  می توانید بهره مند شود. این انتخاب شما کاملا سلیقه ای است.

قبل از رفتن به لابراتور ابتدا دکتر از بیمار می خواهد  که با توجه به رنگ دندان های خود از بهترین رنگ برای ونیر پرسلن استفاده کنید و بعد از آن برای قالب گیری به لابراتورفرستاده خواهد شد. این انتخاب رنگ کاملا به سلیقه و نظر بیمار بستگی دارد و اجباری در آن نیست.

 

برای جلوگیری از مضرات لمینت باید این نکات به خوبی رعایت شوند. برای آماده سازی روکش های لمینت به لابراتور فرستاده می شوند. این دستورالعمل ها برای جلوگیری از مضرات لمینت انجام می شود.

برای آنکه دچار عوارض لمینت سرامیکی نشوید، بهتر است که از خوراکی های سفت چون سیب پرهیز کنید. با این کار روکش ای لمینت حفظ خواهند شد. مککن است بر اثر جویدن ناقص روکش های لمینت سرامیکی طبیعی بشکنند.  

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی