کدام زیباتر لمینت یا کامپوزیت

 هریک از لمینت های سرامیکی و کامپوزیت ونیر دارای مزیت ها و معایب خود هستند، و با توجه به ناهنجاری ها از هرکدام آن ها استفاده می کنند. برای افرادی که بیمارییدر ناحیه اثه هستند، لمینت سرامیکی و کامپوزیتی مناسب است. آن هایی که دندان های ضعیف و شکننده دارند.برای برخی از افرادی که دندان هایشان پوسیده است ، انواع کامپوزیت ونیر مناسب است.

 پوسیدگی هایی که در این دندان ها وجود دارد، عمق زیادی دارد. همچنین می توان از لمینت سرامیکی سپیدنت برای از بین بردن پلاک های دندانی استفاده کرد. عمر لمینتی که فرد انجام می دهد تا حد زیادی به خود آن بستگی دارد. همچنین توصیه های پزشکی باید به خوبی رعایت شود. همچنین در کنار این توصیه ها مراقبت ها و چکاب های پزشکی به صورت هفتگی یا ماهانه صورت گیرد. طول عمر لمینت سرامیکی معمولا 7 تا ده سال است. اگر این مراقبت ها به خوبی انجام شود، فرد دچار عئارض لمینت سرامیکی نمی شود.

هر دو درمان دارای زیبایی خاص خود


هر دو درمان دارای زیبایی های خاص خود هستند. برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرند. شفافیت خیره کننده ای به دندان های شما می بخشد. ست کامپوزیت ونیر را می توانید با انتخاب خودتان برگزینید. برای ترمیم کامپوزیت می توانید به کلینیک ما سری بزنید. روکش هایی که برای لمینت استفاده می شوند، نازک تر از روکش های کامپوزیت هستند. استفاده از ونیر کامپوزیت باعث می شود تا دندان های بیماران درخشندگی خاصی داشته باشد. برخی از بیماران به جای لمینت سرامیکی طبیعی از روکش های آی پی اس استفاده می کنند. از نظر اقتصادی روکش های ای پی اس ارزان تر می باشند.



کدام، کامپوزیت یا لمینت


نوع روش درمانی و ظاهر ایجاد کرده توسط هریک از درمان های لمینت و کامپوزیت با هم متفاوت است. از نظر زیبایی به نظر بنده کمی کامپوزیت بهتر از لمینت است. ولی جنس روکش های ونیر لمینت بهتر از کامپوزیت ها هستند. روکش های ونیر با مهارت و تجربه بالای دندانپزشک بر روی دندان های بیماران قرار می گیرد. این روکش ها باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان های بیماران شده است. مضرات لمینت  همچنین روکش های ونیر از مینای دندان های فرد مراقبت می کند. در این رابطه حتما با دکتر دندانپزشک خود مشورت کنید تا او نکات مهم در این زمینه را به شما دهد. درخشندگی روکش های ونیر لمینت از کامپوزیت بیشتر است. معمولا قیمت لمینت سرامیکی نسبت به  قیمت کامپوزیت ونیر کمتر است. در این جا تفاوتی مهم بین این دو را اشاره می کنیم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مراحل ارتودنسی دندان

کامپوزیت ونیر غیر اصولی

ارتودنسی رنگی